Hjelp og veiledning
Her inkluderer vi veiledning og feilsøking for vår tjeneste.
Brukerveiledning
Brukerveiledning steg for steg i hvordan du skal overføre regnskapsrapporter fra Opus Dental til Tripletex gjennom Digitaltoppgjør.
Ofte stilte spørsmål
Svar på spørsmål som ofte blir spurt.
Vi har i samarbeid med regnskapsførere som spesialiserer seg på tannleger kommet frem til våre standard konto for posteringer.
Vi bruker følgende konto for de forskjellige posteringene:
Postering | Konto |
Honorar | 3200 |
Kontant | 1900 |
Bankkort | 1920 |
Utestående | 1501 |
Faktura (Bank inn) | 1501 |
Finansinntekter | 3900 |
Tap | 7830 |
Helfo | 3440 |
Rabatt | 3280 |
Mva-kode 6 blir automatisk lagt til på konto 3200 av Tripletex i regnskapet. Man kan se bort fra feil mva-kode i bilagsoversikten.
Feilsøking
Feilsøking av problemer som oppstår under konverteringen med Digitaltoppgjør.
Filen er ikke en csv fil, du kan kun bruke csv-formatet.
Hvis filen er en csv-fil, så har du kanskje endret navnet på filen etter at den først har blitt lagret, noe som medfører at filen blir korrupt.
Du må endre navnet tilbake til det opprinnelige navnet filen ble lagret med. Hvis du ikke vet hva filen het før det ble endret, så må du hente ut en tilsvarende rapport på nytt fra Opus Dental.
Husk at du kan navngi filen kun ved eksporten fra Opus Dental første gang den lagres.
Dette problemet oppstår hvis du har annet tidsformat enn den norske standarden på din Windows PC. Opus Dental henter dato-innstillingene fra Windows, derfor må du endre dine Windows innstillinger.
Datoformatet skal være: dd.MM.yyyy (små dd, store MM, små yyyy)
Klokke-formatet skal være: hh:mm:ss
Her er en veiledning i hvordan du endrer dato- og klokke-formatet (på engelsk) i Windows 10.